السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )

مسجد علی ابن موسی الرضا ( ع ) شهرستان اسلامشهر - استان تهران

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )

مسجد علی ابن موسی الرضا ( ع ) شهرستان اسلامشهر - استان تهران

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )
معنا ندارد که دولت اسلامى ایران با دولتى که هیچ اعتقاد به اسلام و به اخلاق بشریت ندارد، سر میز اصلاح بنشیند..
ملت ایران اگر مى‌خواست که صلح امریکایى بکند، همان اول از امریکا جدا نمى‌شد و قطع روابط نمى‌کرد.

صحیفه امام، جلد 18، صفحه 68
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۲۳:۱۱ - man soor
    تائسف
  • ۵ ارديبهشت ۹۴، ۱۸:۵۱ - محمدرضا فلاح
    دقیقا

خبرگزاری فارس: نیویورک‌تایمز: ایران و آمریکا تفاسیر متفاوتی از کاهش تحریم‌ها دارند
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به توافق صورت گرفته بین ایران و ۱+۵ نوشت که هنوز مسئله تحریم‌ها به صورت حل نشده باقی مانده است و ایران و آمریکا، توصیفات متفاوتی از شیوه کاهش تحریم‌های ایران ارائه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با اشاره به توافقات اولیه ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران نوشت که ایران و آمریکا توافقات چشمگیری حاصل آوردند و توافق صورت گرفته برای آمریکا به مفهوم پذیرش این مسئله است که ایران زیرساخت هسته‌ای خود را به شکل محدودتر حفظ می‌کند و این توافق برای ایران به مفهوم محدودیت‌های بیشتر برای تولید تأسیسات و همچنین قرار گرفتن در معرض بازرسی‌های سرزده می‌باشد.

این روزنامه آمریکایی سپس ادامه داد که هنوز بسیار زود است که بخواهیم بگوییم که آیا این توافقات در دور بعدی و نهایی مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به راه‌حل جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران یا بازبینی‌هایی که در ایران و واشنگتن صورت می‌گیرد می‌تواند همچنان پابرجا باشد یا خیر.

طبق این گزارش، زمانبندی کاهش تحریم‌های ایران همچنان به صورت حل نشده باقی مانده است و دو طرف با الفاظ متفاوت، شیوه‌ کاهش تحریم‌های ایران بعد از اجرای توافق را توصیف کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد که به طور قطع در سه ماه باقیمانده تا مهلت نهایی برای حصول توافق جامع بین ایران و 1+5، جر و بحث‌های زیادی وجود خواهد داشت زیرا طرفین مذاکره در حالی محل مذاکرات در «لوزان» سوئیس را ترک کردند که علیرغم توافقات صورت گرفته، در خصوص سندی که جزئیات تعهدات ایران و آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 ذکر شده باشد، توافق صورت نگرفت.

این روزنامه آمریکایی به این مسئله اشاره کرد که در ابتدای مذاکرات بحث برچیده شدن سانتریفیوژهای ایران مطرح شده بود اما با پیشروی مذاکرات، این مسئله روشن شد که برای رسیدن به توافق با ایران، بحث برچیده شدن نباید مطرح شود.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، وقتی ایران تأکید بر حفظ تعدادی سانتریفیوژهای خود در فوردو داشت، «باراک اوباما» بعد از آن با اعطای این امتیاز به ایران موافقت کرد که مونیز به وی اطمینان داد که فوردو هیچ تهدیدی در برنخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، با فشرده‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای در دو ماه گذشته، ایران تصمیم گرفت تا رئیس سازمان انرژی اتمی خود را وارد مذاکرات کند و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اقدامی متقابل، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا را به مذاکرات فرستاد و همین امر پویایی مذاکرات را تغییر داد و این دو نفر یک فرایند جداگانه‌ای را ایجاد کردند و بنا به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا « این دو نفر با موضوعات هسته‌ای به عنوان یک مسئله علمی برخورد کردند».

یکی از مقامات ارشد آمریکایی درباره توافقات صورت گرفته در خصوص بازطراحی رأکتور آب سنگین اراک گفت: مونیز گفته که این رأکتور پلوتونیوم در سطح تسلیحات تولید نمی‌کند» و اگر ایران تقلب کند، خیلی سریع قابل کشف است.

بر اساس این گزارش، برخی از موضوعات به دور بعدی مذاکرات موکول شده است که این موارد شامل زمانبندی لغو تحریم‌ها و اینکه ایران چگونه ذخایر عظیم اورانیوم خود را دور خواهد کرد بود، می‌شود.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پایان نوشت که هر دو سندی که در زمینه توافق صورت گرفته توسط ایران و آمریکا ارائه شد، فضا را برای اختلافاتی باقی گذاشت زیرا کری روز پنجشنبه در خصوص محدودیت‌هایی صحبت کرد که بر برنامه هسته‌ای ایران قرار داده شده است و این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ما به غنی‌سازی ادامه می‌دهیم، ما به تحقیق و توسعه ادامه می‌دهیم و رأکتور آب سنگین ما مدرنیزه می‌شود و تأسیسات فوردو همچنان باز خواهد بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">