السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )

مسجد علی ابن موسی الرضا ( ع ) شهرستان اسلامشهر - استان تهران

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )

مسجد علی ابن موسی الرضا ( ع ) شهرستان اسلامشهر - استان تهران

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )
معنا ندارد که دولت اسلامى ایران با دولتى که هیچ اعتقاد به اسلام و به اخلاق بشریت ندارد، سر میز اصلاح بنشیند..
ملت ایران اگر مى‌خواست که صلح امریکایى بکند، همان اول از امریکا جدا نمى‌شد و قطع روابط نمى‌کرد.

صحیفه امام، جلد 18، صفحه 68
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۲۳:۱۱ - man soor
    تائسف
  • ۵ ارديبهشت ۹۴، ۱۸:۵۱ - محمدرضا فلاح
    دقیقا

کتاب «من‌ زنده‌ام» فیلمنامه سینمایی شد

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۴۵ ب.ظ
خبرگزاری فارس: «من‌ زنده‌ام» فیلمنامه سینمایی شد/ برداشتی آزاد از کتاب خاطرات آباد در ۸۰ سکانس

«من‌ زنده‌ام» فیلمنامه سینمایی شد/ برداشتی آزاد از کتاب خاطرات آباد در ۸۰ سکانس

سجاد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درخصوص نگار فیلمنامه‌ای سینمایی از کتاب «من زنده‌ام» گفت:فیلمنامه من زنده ام که برداشتی آزاد از کتاب خاطرات خانم معصومه آباد است در 80 سکانس و طی زمان 2 ماه نگارش یافته است . فیلمنامه در مرحله بازنویسی مجدد قرار دارد که به نظر می رسد دو ماهی زمان ببرد . ایده اساسی داستان بر اساس اتفاقی است که برای خانم معصومه آباد رخ داده است اما از آنجا که تغییراتی در رخدادها وجود دارد می توان این فیلمنامه را برداشتی آزاد از آن رمان تلقی کرد .

خبرگزاری فارس: «من‌ زنده‌ام» فیلمنامه سینمایی شد/ برداشتی آزاد از کتاب خاطرات آباد در ۸۰ سکانس

وی افزود:این فیلمنامه صرفا به خاطر فیلمنامه شدن آثار مهم مقاومت به خصوص مقاومت بانوان نگارش یافته است و قطعا پس از آنکه تهیه کننده ای مناسب با فضای کار پیدا شود ، حقوق معنوی و مادی نویسنده کتاب از کانال تهیه کننده ادا می شود .

این فیلمنامه نویس جوان ادامه داد:یکی از سختی‌های جدی ژانر زندان ، محدودیت های قصه در یک محیط بسته است . استفاده از قصه‌های فراوان کتاب به اضافه فضا سازی هایی که برای یک فیلمنامه نیاز بود تا شخصیت های جانبی عمق پیدا کنند باعث شده تا فیلمنامه با وجود اینکه بیشتر سکانس هایش در زندان امنیتی عراق واقع شده اما داستانهایی جذاب در سکانس های گوناگون داشته باشد که هم روایت مقاومت 4 دختر اسیر شده ایرانی است و هم قصه هایی متوالی دارد که توالی و تعاقب سکانس ها را بوسیله تاریخ اتفاقات حفظ می کند

نجفی در ادامه تصریح کرد: تبدیل چنین مضامینی به فیلمنامه به سبب آنکه رمان ، قصه و خاطره اساسا دارای نگرشی سوبژکتیو هستند و با تبدیل به مدیوم فیلمنامه و سپس تصویر شکلی ابژکتیو پیدا می کنند اساسا قواعد مختص به خود را طلب می کند . این قواعد سبب میشود که گاه طرفداران آثار نوشتاری احساس کنند که نوشته از مدیوم تصویر بهتر است که در واقع بخشی از این تصور نیز به سبب قوه تخیل بالا انسان در مواجه با متن است .

وی در پایان اظهار داشت:در این اثر برای اینکه مخاطبین کتاب نیز از تصویری شدن مجدد خوانده ها لذت ببرند به قواعد کلی داستان من زنده ام پایبند بوده ام اما با اقتضات ژانر ، با انجام تغییراتی زمانی و افزودن شخصیت هایی تازه با کاراکترهایی متفاوت داستانی خلق شده که می توان آنرا برداشتی آزاد از کتاب من زنده ام دانست.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۴
خادم الرضا ( ع )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">