السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )

مسجد علی ابن موسی الرضا ( ع ) شهرستان اسلامشهر - استان تهران

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )

مسجد علی ابن موسی الرضا ( ع ) شهرستان اسلامشهر - استان تهران

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا ( ع )
معنا ندارد که دولت اسلامى ایران با دولتى که هیچ اعتقاد به اسلام و به اخلاق بشریت ندارد، سر میز اصلاح بنشیند..
ملت ایران اگر مى‌خواست که صلح امریکایى بکند، همان اول از امریکا جدا نمى‌شد و قطع روابط نمى‌کرد.

صحیفه امام، جلد 18، صفحه 68
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۲۳:۱۱ - man soor
    تائسف
  • ۵ ارديبهشت ۹۴، ۱۸:۵۱ - محمدرضا فلاح
    دقیقا


نظرات شخصیت های برجسته و مبارز جهان درباره انقلاب اسلامی ایران

بررسی اظهارات اندیشمندان و شخصیت های برجسته و مبارز جهان در رابطه با انقلاب اسلامی می تواند بخشی از اثرات انقلاب را بر جامعه جهانی نمایش دهد.


تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای منطقه و تحولات جهان به حدی بود که بسیاری از اندیشمندان  و شخصیت های برجسته و مبارز جهان تحولات انقلاب اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داده و در رابطه با آن اظهار نظر نموده اند. بررسی این اظهارات می تواند بخشی از اثرات انقلاب اسلامی را بر جامعه جهانی نمایش دهد. 

شیخ محمد مهدی شمس الدین؛ نایب رئیس اسبق مجلس عالی شیعه لبنان: "در هیچ جای جهان، چه در غرب ، چه در شرق و چه در جهان اسلام هر جا که فلسطین در آنجا سفارت دارد این سفارت  جانشین سفارت اسرائیل نشده است،تنها جایی که سفارت فلسطین جای سفارت اسرائیل را گرفته است ، یک جاست و آن تهران است که به برکت اسلام در آنجا چنین شده است.

این اسلام است که سفارت اسرائیل را برداشته و سفارت فلسطین را به جای آن نهاده و آن مردم پاکی که دست به این کار زده اند، هرگز سزاوار نیستند که انسان با دشمنانشان هم پیمان شود.

ایران با همه امکانات از آرمان فلسطین جانبداری می کند و بخشی از توطئه های کنونی که علیه ایران صورت می گیرد به دلیل تعهد ایران در قبال فلسطین است ، به طوری که اگر از این جانبداری دست بردارد، به طور حتم هدف این همه توطئه قرار نمی گیرد."

1357، تهران، مدرسه علوی، دیدار هیئت لبنانی با امام خمینی(ره)

قاسم نایت بلقاسم ؛ وزیر سابق تعلیمات و امور مذهبی الجزایر: "آیت الله روح الله خمینی از کسانی است که به گفته خود ، ایمان حقیقی دارند. او به راستی مستحق عنوان امام امت است . آن امام امتی که از امام علی(ع) به ارث برده است. من عقیده دارم ، وی تنها کسی است که امروز در جهان اسلام مستحق این عنوان است، چرا که وی آثار ذلت، خواری و سستی را از چهره تمامی رهبران امروزی جهان اسلام زدوده است و ما بسیار آرزومندیم که این نور الهی و ربانی به تمامی رهبران در سرتاسر جهان اسلام امتداد یابد تا این یک میلیارد انسان خفته را بیدار نمایند."

قاسم نایت بلقاسم: آیت الله خمینی تنها کسی است که امروز در جهان اسلام مستحق عنوان امام امت است.

حافظ اسد؛ رئیس جمهور اسبق سوریه: دشمنان ملت عرب و ملل تحت ستم دنیا و حتی خود رژیم اشغالگر قدس بارها و بارها از انقلاب اسلامی ایران به وحشت افتاده و بارها از اربابش یعنی آمریکا گله کرد که چرا نمی تواند جلوی نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی ایران را که منجر به پیروزی فلسطین می شود بگیرد.

حافظ اسد: انقلاب اسلامی، ایران را از پایگاه مُقدم استعمار آمریکا که توسط آن به قسمت مهمی از منطقه تسلط داشت، رهانیده است.

اسقف کاپوچی؛ اسقف اسبق اعظم بیت المقدس: بدون شک رهبر انقلاب که مرد دین و دنیا است، رمز پیروزی انقلاب ایران است. برای امام خمینی تمام قلب های دنیا می تپد. او متعلق به ملت ایران نیست، تمام مستضعفان دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان او را نجات دهنده خود می دانند.

اسقف کاپوچی : انقلاب ایران برای رسیدن به هدف مانند طوفانی می ماند که هیچ قدرتی نمی تواند مانع از جریان سیل آسای آن شود.

بن بلا؛ نخستین رئیس جمهور الجزایر: ملل عرب باید زنده شدن اسلام را در قرن بیستم مدیون انقلاب اسلامی ایران بدانند. این انقلابی است که دنیای غرب را اجباراٌ دگرگون خواهد ساخت و بسیاری از رژیم های موجود در جهان عرب دیر یا زود سقوط خواهند کرد؛ زیرا آوای نهضت خمینی در دورافتاده ترین نقاط جهان اسلام به گوش می رسد. در دور افتاده ترین قبایل صحاری آفریقا سخن از روحی تازه است که انقلاب ایران در قرن بیستم به اسلام داده است.

بن بلا: با صداقت باید بگویم که ماشین غول آسا که سرمایه داری نام دارد تاکنون هیچ دشمنی را به قدرت و توانایی اسلام در برابر خود ندیده است.

فیدل کاسترو؛ رئیس جمهور اسبق کوبا: انقلاب شما(خطاب به نمایندگان ایران) در جهان نمونه است، زیرا شما بدون اسلحه جنگیدید و قدرت عظیم شاه و آمریکا را در هم کوبیدید، رمز پیرزی شما اسلام بود. اسلامی که دارای روحانیت و معنویت است، اما متاسفانه از داشتن چنین معنویتی محرومیم.

فیدل کاسترو: فداکاری و شهامت شما عجیب بود، عجیب بود. شما به ما درس خوبی داده اید؛ شهادت طلبی و شجاعت

پرفسور حامد الگار استاد دانشگاه کالیفرنیا: انقلاب اسلامی ایران یک جنبه معجزه دارد از این نظر که این ملت که تنها سلاحش ایمانش به خدا و قرآن و آمادگی اش برای شهادت و فداکاری است و در مقابل یک رژیم شیطانی که با تمام وسایل ظلم و طاغوت آراسته شده بود نه تنها ایستادگی کرد، بلکه پیروز شد.

پرفسور حامد الگار سالها قبل به دین اسلام مشرف شده اما سنی بود و شبی امام خمینی را در خواب دیده." ایشان به من گفتند «تو از مایی!» تعجب کردم و گفتم «ولی من سنّی ام و شما شیعه!» اما امام دوباره فرمودند «تو از مایی»

انور خوجه رهبر اسبق آلبانی: مردم ایران که با انقلاب به پا خاستند و شاه و رژیم قرون وسطایش را کنار گذاشتند و حامیان آمریکائیش را بیرون کردند، ضربه مهلکی به امپریالیسم بود. این جریان یک شکست مهم سیاسی بود که آمریکا نمی تواند آن را با استفاده از روش های دیپلماتیک، باج های اقتصادی و یا دخالت نظامی مانند آنچه در طبس انجام داد، جبران کند.


انور خوجه رهبر اسبق آلبانی

صفیه بزی؛ زن انقلابی بزرگ الجزایری و یکی از قهرمانان بنام آن کشور: مسئله مهمی که بسیار روی من تأثیر گذاشت این بود که برای اولین بار یک انقلاب اسلامی بزرگ در دنیا صورت گرفت و من شاهد بودم که اسلام نیز به صورت مدرن و مترقی آمده و انقلاب مردم را پیش برد.

منبع : سایت فرهنگ نیوز


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">